Τα ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΕΙΑ στο θεατρο & στα...

Τα ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΕΙΑ στο θεατρο & στα σχολεια – «ΑΡΙΑΔΝΗ» απο το «Εργαστηριο Πολυτροπικων Δραστηριοτητων “Deep Eyes”» του ΟΡ.ΦΕ.Ο.

Ενότητα:

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ

Δήμος Κατερίνης
Τμήμα Επικοινωνίας – τύπου
16-11-2022

Τα ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΕΙΑ στο θέατρο & στα σχολεία

«ΑΡΙΑΔΝΗ» από το «Εργαστήριο Πολυτροπικών Δραστηριοτήτων “Deep Eyes”» του ΟΡ.ΦΕ.Ο.

Τη θεατρική παράσταση «Αριάδνη» παρουσίασαν σήμερα στο Θέατρο «Πήγασος», στο πλαίσιο των Αικατερινείων 2022, οι έφηβοι/ες του «Εργαστηρίου Πολυτροπικών Δραστηριοτήτων “Deep Eyes”» (Ε.Π.Δ.) του Οργανισμού Φεστιβάλ Ολύμπου.  

Η παράσταση έχει ιδιαίτερο χαρακτήρα, καθώς αποτελεί μέρος του εκπαιδευτικού προγράμματος κριτικού αξιακού γραμματισμού και θεατρικής έκφρασης με τίτλο: «Project Αριάδνη», στο οποίο συμ-μετέχουν μαθητικές ομάδες από τέσσερα Λύκεια της Πιερίας και συγκεκριμένα από το 2ο και 5ο ΓΕΛ Πιερίας, το ΓΕΛ Κ. Μηλιάς και το ΓΕΛ Λιτοχώρου. Το project υλοποιείται με τη συνεργασία του Ε.Π.Δ. της Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Ν. Πιερίας και του 3ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.

Την παράσταση παρακολούθησαν τα μαθητικά τμήματα των τεσσάρων Λυκείων που συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, ενώ εκ μέρους του Δ.Σ. του Οργανισμού Πολιτισμού παρέστη το μέλος του Δ.Σ., Ροδή Ναβροζίδου. Επίσης, ο πρόεδρος του Οργανισμού Φεστιβάλ Ολύμπου, Γρηγόρης Παπαχρήστος.

Η μεθοδολογία του project βασίστηκε στις αρχές της έρευνας-δράσης (action–research) και οι εκπαι-δευτικές δράσεις περιλάμβαναν δύο (2) δίωρα μαθήματα εντός του διδακτικού ωραρίου για τα σχολι-κά τμήματα που συμμετείχαν, υπό τη παιδαγωγική καθοδήγηση τη Σ.Ε.Ε. φιλολόγων του 3ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Π.Δ.Ε. Κ.Μακεδονίας κ. Βαΐα Αγγέλη και τον Οργανωτικό Σ.Ε.Ε. του 3ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Π.Δ.Ε. Κ.Μακεδονίας κ. Νικόλαο Γραίκο και τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών των σχολείων.

Οι σκοποί του project ήταν:  
• ο αναστοχασμός των εφήβων ως προς τις αιτίες, οι οποίες τις/τους ωθούν σε ομοιότυπες α-ξιακές επιλογές και συμπεριφορές·
• η κατανόηση του χειραγωγικού ρόλου της πολυμεσικής τεχνολογίας στη διαμόρφωση των καθημερινών νοοτροπιών και συμπεριφορών του·
• η παρακίνηση των εφήβων να εκφράσουν τις καθημερινές προσωπικές τους ανησυχίες, φο-βίες και άγχη·    
• η δραματουργική επεξεργασία προσωπικών βιωματικών εμπειριών με σκοπό τη θεατρική και καλλιτεχνική τους έκφραση.  

Οι εκπαιδευτικές δράσεις του project είχαν ως πυρήνα το θεατρικό έργο «Αριάδνη», το οποίο αποτέ-λεσε τον καρπό της συνεργασίας των εφήβων του «Εργαστηρίου Πολυτροπικών Δραστηριοτήτων» στο πλαίσιο των ετήσιων εκπαιδευτικών τους δράσεων για το έτος 2021-22. Το θεατρικό κείμενο προέκυψε από την επεξεργασία των ποικίλων ερμηνειών και των ερωτημάτων που θέτει ο αρχαιοελ-ληνικός μύθος του μινώταυρου με βασικότερα τον αρχετυπικό φόβο που ενσαρκώνει ο μινώταυρος και του ζητήματος της εξαπάτησης της Αριάδνης από τον Θησέα.

διαβαστε παρομοια